444 Sip

Günümüz çağrı merkezlerinin en popüler numaraları 444 hatlarıdır. Ancak birçok firma bu hatları alma konusunda karar verirken yetersiz bilgi yüzünden ne yapacağını bilememektedir. Bu konuda bize ulaşan-ulaşamayan bir çok firma yetersiz bilgiye sahip olduklarını düşünmekte ve aydınlatılmaya ihtiyaç duymaktadır.

Bugün 444’lü hatlar Türk Telekom’un halen en presteijli hizmeti olan ‘özel hizmet numarası’’ adı altında vermeye çalıştığı ve çok sınırlı sayıda firmanın kullandığı cazibesini yitirmeyen bir hizmet olarak görüyoruz.

 class=

444’lü numaralar kurumsal firmaların ücretsiz müşteri hizmetleri numaralarıdır. Firmalar için bu numaralar arkalarındaki kaliteli hizmet ile prestijin bir göstergesidir. Kalite ve kurulum kolaylığını üst düzeye çıkarmak için özel bir teknik kullanan “zero-touch 444” çözümü, kurumsal firmaların 444 numara bağlantı sorunlarını ve yatırım maliyetlerini minimize etmek için dizayn edilmiştir. İsminden de anlaşılacağı üzere “zero-touch 444” ile firmalar 444lü numaralarını, çağrı merkezi yapılarına hiçbir ek fiziksel yatırım yapmadan bağlarlar; böylece eski usül yöntemlerde karşılaşılan kapasite, fiziksel bağlantı, uç nokta cihaz bakım ve maliyeti gibi sorumluluklarından kurtulmuş olurlar. Günümüzün trendi olan bulut mimarisinin kalbinde yaşayan “zero-touch 444” çözümü ile çağrı merkezleri asıl işlerine konsantre olurlar ve 444’lü numaralara erişim kolaylığının konforunu yaşarlar.

444’lü numaralar sadece Türk-Telekom tarafından tahsis edilir ve başka operatörlere taşınamazlar. Başka bir veri merkezine bağlamak isterseniz yine Türk Telekom’un metro ethernet şebekesi üzerinden fiziksel olarak abone lokalinde veya Çağrı Merkezi firmasının lokal networküne irtibatlandırılabilir. İşte tam burada Türk-Telekom bulut mimarisinin içinde yer alan “zero-touch 444”, aramaları Türk-Telekom’dan alır ve bu 444’lü sip çağrıları firmaların çağrı merkezlerine yönlendirme görevini üstlenir. Yapılan işlemi tek cümleye sığdırmış olmamız sizi aldatmasın. Çünkü bu, çözümün basitliğinin değil, 20 yıllık network ve telekomünikasyon tecrübesinin bir göstergesidir. Biraz daha detaya girersek, günümüzde hemen hemen tüm çağrı merkezi çözümleri SIP sinyalleşmesini kullanarak çalışmaktadırlar. Eski usül olarak da adlandırdığımız çözümlerden birinde, firmalar PRI gatewayler almış ve Türk-Telekom’dan 444’lü numaralarını teslim alabilmek için de bir ya da birden fazla PRI devre kiralamış olabilirler. Bu gatewaylerin bir ucu Türk-Telekom’a PRI bağlantılarıyla bağlı iken, diğer ucu da SIP sinyalleşen çağrı merkezi yapısına bağlanır. Mevcut yada eski usül dediğimiz bu yapının kırılganlıkları fazladır. Cihazın bulunduğu lokasyon ve altyapısı yada cihazın kendi fiziksel olası sorunları gibi. Bununla birlikte firmalar halihazırda çağrı merkezi çözümlerini bulutta kullanıyor olabilirler. Bu durumda gateway, internet üzerinden bu defa buluttaki çağrı merkezi yapısına doğru SIP bağlanabilmiş olmalıdır. Bu da yine kendi içinde farklı kırılganlıklar ve ek maliyetler getirir.

“zero-touch 444” çözümünün bileşenlerinden bahsedecek olursak, bunlardan biri GuardSBC yazılımıdır. IQCELL portföyünde yer alan bu çözüm, özellikle internete tamamen açık olması gereken platformların önünde bir atak koruyucu olarak görev almaktadır. Bir diğer görevi ise yoğun mesajlasmaları da filtreleyerek bu yoğunluğu arkasındaki yapılara hissettirmemektir. GuardSBC ayrıca içerisinde olası tüm nat sorunlarını çözen bir modül‘e sahiptir. Bu sayede müşterinin çağrı merkezi çözümü ister bulutta olsun isterse de kendi fiziksel lokasyonlarında olsun kolayca çalışır hale getirilebilmektedir.

Kısacası “zero-touch 444” çözümü, Bulut Santral ve Bulut Çağrı Merkezi sistemlerine 444’lü hatların güvenli bir şekilde sıfır kesinti ile irtibatlandırılması noktasında (yeni bir icat olarak görebileceğimiz) kolay ve yenilikçi bir yaklaşım getirmektedir. İçerisindeki bileşenleri ile de farklı varyantlardaki çağrı merkezi yapılarına da uyumlu olması sağlanmıştır.

Türk Telekom 444’lü özel hizmet hatları ve “zero-touch 444” çözümü, hakkında detaylı bilgi almak için artpro@artpro.com.tr & +90 212 438 0111 iletişime geçebilirsiniz.

Yazan :  Levent ERÇELİK | IQCELL Teknoloji A.Ş levent.ercelik@iqcell.com.tr

#artproteknoloji #sipngn #444sip #zero-touch444 #444cağrimerkezi #444bulutsantral #444prısip

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Artpro Uzmanı Şimdi Online
Mesaj Gönder
Bu site, size daha iyi bir tarama deneyimi sunmak için çerezler kullanmaktadır. Bu web sitesinde gezinerek, çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.

ÇAĞRI MERKEZİ SİSTEMLERİ

Çağrı Merkezi ve İletişim Sistemleri hakkında farklılığımızı deneyimlemek ister misiniz? Hemen bir Artpro Uzmanı ile görüşmeye başlayın!