Hemşire Çağrı Sistemleri
Hasta odasında yatan hastanın acil durumlar karşısında hastanın yada yanında bulunan refakatçının, hemşire ve doktorun müdahale sürelerini azaltmaya yönelik düşünülen, saniyelerin bile büyük önem taşıdığı bu gibi durumlarda sağlık bakanlığının belirlemiş olduğu standarda göre mavi, pembe, beyaz kod, sistemleri ve bunların birbirine entegre olarak çalıştırılıp yönetildiği bir iletişim ve otomasyon sistemidir.
Sağlık kuruluşlarının uluslararası akreditasyon birimleri tarafından akredite edilme koşullarından biri de bu sistemin mevcut amaca yönelik çalışır durumda bulunmasıdır.
Hemşire Çağrı Sistemi, hastanenin belli yerlerine yerleştirilmiş ekipmanlar sayesinde, acil bir durumda ilgili kişilere haber verilmesini esas alan bir sistemdir. Oda kontrol üniteleri ile hastane santralinin entegrasyonu ise hastane sunucusu tarafından sağlamaktadır.
Günümüzde hastanelerde ve sağlık amaçlı kuruluşlarda hasta ile sağlık personelinin etkili haberleşmesi büyük önem taşımaktadır. Hem hastanın isteklerinin zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirilmesi hem de verilen hizmetin kalitesinin ölçümlenebilmesi için hemşire/hasta haberleşme sistemlerinin kurulumu gün geçtikçe artmaktadır. Sağlık amaçlı kuruluşların uluslararası akreditasyon birimleri tarafından akredite edilme koşullarından biri de bu sistemin mevcut ve amaca yönelik olarak çalışır durumda bulunmasıdır. Ağ altyapısını kullanan mikro işlemci kontrollü bir çağrı sistemidir. Hastaneler için özel olarak tasarlanmıştır. Normal çağrı, tuvalet çağrısı, yardım çağrısı, acil çağrı ve hemşire odada standart olarak sistemde mevcuttur. Telsiz çağrı cihazları ile entegrasyon sisteme çok büyük esneklik ve işlevsellik kazandırır. Sistemi işletmenin mesai zamanlarında ve personelin sorumluluk alanlarına göre yapılandırılabilir.
Hemşire Çağrı Sistemleri Nasıl Çalışır?
Sistem Yazılım donanım temelli olarak geliştirilmiştir. Her türlü ihtiyaca cevap verecek şekilde esnek yapıdadır. Hastaneler, bakım evleri ve benzeri organizasyonlarda kullanılmak üzere tasarlanmıştır Çağrılar; koridor lambaları, çağrı noktalarında ve hemşire bankolarındaki ünitelerde görüntülenir Normal çağrı, acil çağrı, tuvalet çağrısı, ve hemşire odada standart olarak sistemde mevcuttur Sistem işletmenin mesai zamanlarına ve personelin sorumluluk alanlarına göre yapılandırılabilir Sisteminin montaj ve bakımı son derece kolaydır tüm sistem ayarları kolay kullanımlı bilgisayar programı ile yapılır Gelişmeye ve genişlemeye açık, işletmenin tüm ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde kurulabilir.