ArabicBulgarianEnglishFrenchGermanItalianRussianSlovakSpanishTurkishUrdu
ArabicBulgarianEnglishFrenchGermanItalianRussianSlovakSpanishTurkishUrdu

Call Center Sistemleri

Call center olarak adlandırılan çağrı merkezleri firmaların vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Özellikle Teknolojinin son sistemlerini kullanılan çağrı merkezlerinde satış, dağıtım ve pazarlama, müşteri iletişim gibi firmaların geniş kitleye ulaşmasını sağlamaktadır.

 Çağrı Merkezi Kurulumu Nasıl olmalıdır?

 Çağrı merkezi kurulumlarının öncelikle profesyonel olarak www.artpro.com.tr gibi teknoloji sistemlerini iyi kullanan firmaların öncülük yapması çok önemlidir. Çağrı merkezi sistemlerinin detaylarına bakılacak olursa öncelikle teknolojik alt yapının kurulumu eksiksiz olmalıdır. IVR olarak bilinen sesli yanıtlama sistemleri ve bu sisteme bağlı telefonlar ip call olarak adlandırılan internet bağlantılı özel telefonlar olarak tanımlanmaktadır. Bu sistemler bir bütün olarak ele alınmalı ve kurulumu gerçekleştirilmelidir.

 Çağrı Merkezi İp Sistemleri Nedir?

 İp, bir internet bağlantısı alt sisteminin desteklediği çok fonksiyonlu bir sistemdir ve özel olarak üretilen İp tabanlı telefonları bu teknik alt yapı ile bir bütün halinde kullanılmaktadır. Bu telefonlar çok fonksiyonlu olup çağrı merkezi sistemi içerisinde arama, aktarma, bekleme, bekletme, çoklu görüşme sağlama, çağrı merkezi takım liderleri tarafından görüşmenin canlı olarak dinlenmesi sesli veya sessize alma fonksiyonları gün sonunda bir telefon üzerinden sisteme kaç arama yansımış, kaç tanesi yanıtlanmış bir görüşme kaç dakika sürmüş gibi ince detay raporlamalar yapılabilmektedir.

 CRM Nedir?

 Customer Relationship Management İngilizce açılımı olup Türkçe karşılığı Müşteri ilişkileri yönetimi olarak adlandırılmaktadır. Çağrı merkezlerinin temel veri depolama sistemi olarak kullanılan teknik bir sistemdir. Müşteri ilişkileri yönetimi sistemi içerisinde müşterilerin firmaya ait hangi ürünlerini kullanmış bu ürünlerden yüzde kaç memnuniyet veya şikayetler gerçekleşmiş, sadık müşteri kampanya yapılmalı mı gibi sorulara raporlama sistemi ile sağlıklı yanıtlar verecektir.

 Çağrı Merkezi Alt Yapı Maliyetleri

 Çağrı merkezi alt yapı maliyetleri değişkenlik göstermektedir. Bir çağrı merkezi 10 kişilik kurulabildiği gibi 100 kişi veya üzerinden daha geniş çapta kurulum da gerçekleşebilir. Bu anlamda www.artpro.com.tr tarafından ip call center çözümleri danışmanlık firması öncelikle kurulumun içeriği konusunda bir fizibilite çalışması yapılacaktır. Çağrı merkezinin kurulacağı ofisin yeterli olup olmaması, teknik alt yapı ve internet bağlantısının durumu öncelikle kontrol edilecek ve talepler ihtiyaçlar doğrultusunda saptandıktan sonra bir maliyet belirlenebilecektir.

 Çağrı Merkezi Sistem Özellikleri Nelerdir?

 Çağrı merkezinin oldukça fazla performans özellikleri vardır. Bunlardan bazıları sayılacak olursa öncelikle yer ve mekan bağımsızlığı söz konusu olacaktır. Yani firmalar çağrı merkezi sisteminin kurulmasından itibaren operasyonel maliyetleri düşmeye başlayacaktır. Çağrı merkezi çalışanları home agent olarak ev ortamında ortak crm sistemine bağlanarak çalışmalarına ve çağrılarına devam edecekler ve bu sayede personel ve diğer şirket giderlerinde azalma söz konusu olacaktır.

Çağrı merkezi sisteminde müşteri bekleme sürelerini düşürmektedir. Böylece telefon hattından hemen bağlanan müşteri memnuniyeti artmaktadır. Randevu takip, müşteriye özel kampanya tanımlama, sorun ve şikayet çözümleri hızlanmaktadır. Sistem üzerinden detaylı raporlama olması müşterilere hızlı ulaşma konusunda yardımcı olmaktadır.

 Çağrı Merkezi Destek

 Çağrı merkezlerinin kurulumunda kullanılacak olan bilgisayar sistemlerinin özellikleri teknolojiye uygun olmalıdır. Bu bilgisayar donanımları geniş kapasite ve bellekleri olmasının yanı sıra ayrıca yedekleme yapılabilecek ortak büyük bir ana sistem makinesi ayrıca bulut sistemlerinin de doğru seçilmesi kurulumda önemlilik arz etmektedir. Destek ve bilgi konusunda yine profesyonel danışmanlık firması www.artpro.com.tr adresinden bilgi alınabilir.