Sesli Yanıt Sistemi (IVR) / Voice Response System (IVR)

 class=

Temel IVR Yapısı                                       

Temel IVR yapısı, karşılama anonsu ile çağrının karşılanması, tuşlamalara göre çağrının yönlendirilmesi gibi temel özellikleri içermektedir. Bu yapı içerisindeki özellikler aşağıda listelenmiştir:

  • Türkçe, İngilizce, Almanca, İtalyanca, Rusça gibi bir çok dil desteği ile anonsların sunulması
  • Tuşlamaların dahili ya da harici hedeflere yönlendirilmesi
  • Tuşlamaların seçenekler, dahililer, tüm hedefler gibi sınırlandırılabilmesi
  • Wav formatında yüklenmiş anonsların iç içe IVR senaryoları olarak çalıştırılabilmesi
  • “Telefonunuzu Bağlıyorum”, “Görüşmeleriniz kayıt altındadır” gibi çıkış anonslarının tanımlanması
  • Tuşlama yapılmamasında farklı bir hedefe yönlendirilebilme
  • Hatalı tuşlamada farklı bir hedefe yönlendirebilme
  • Hatalı tuşlamada veya tuşlama olmaması durumunda anons tekrarı
  • Tuşlama süresinin her bir IVR senaryosunda farklı olabilmesi
  • Tuşlama yapılmaması ya da hatalı tuşlama yapılması durumlarının sınırlandırılabilmesi
  • Tuşlamanın “Ana Menü Tercih”, “Ürün Tercihi”, “Anket Puanı” gibi IVR tuşlama raporuna bir isim ile kayıt edilebilmesi
  • Tuşlamaların zaman koşuluna göre sınırsız tanımlanabilmesi
  • “27”, “3441” gibi birden fazla numaradan oluşan tuşlamalara hedef tanımlanabilmesi
  • Excel ile tuşlama bilgilerinin yüklenebilmesi veya excel formatında listenin elde edilebilmesi Temel IVR ile yapılabilecek işlemlerdir.
 class=

Gelişmiş IVR Yapısı                                       

Anons dosyalarının parçalı olması, zamana göre okunması ihtiyacına yönelik hazırlanmış IVR yapısıdır. Temel olarak tüm basit IVR özelliklerini kapsar ayrıca bayram karşılaması, anons birleştirilmesi gibi gelişmiş özellikleri içinde barındırır.

Aşağıda yapılabilecekler maddeler halinde tanımlanmıştır:

  • Basit IVR yapısıının tüm özelliklerini kapsamaktadır.
  • Sıralı parçalı anonslar birleştirilerek okutulabilir.
  • Sabah saatlerinde “Günaydın”, gün içerisinde “İyi günler” bayramlarda “İyi bayramlar” şeklinde anonslar zaman koşuluna dayalı olarak sistem tarafından okutulabilir.
  • Aşağıda belirtilen formatlarda veriler okutulabilir.
  • Anons: Standart kaydedilmiş, sisteme yüklenmiş anons dosyalarının okunmasını sağlar.
    • Metin: Arayan kişinin ismi, şube adı, dosya tipi vb. yazılı metinlerin ses olarak sistem tarafından okunmasını sağlar.
    • Sayılar: 19 : Bir Dokuz , 341: Üç Dört Bir gibi, verilen sayıların tek tek okunmasını sağlar.
    • Sayı: 19 : On Dokuz , 341: Üç Yüz Kırk Bir gibi, verilen sayıların okunmasını sağlar.
    • Telefon: Telefon formatında okuma sağlar.
    • Tarih: Verilen tarihin sesli olarak okunmasını sağlar.
    • Para USD: Para verisinin cent dahil okunmasını sağlar.
    • Para TL: Para verisinin kuruş dahil okunmasını sağlar.
 class=

Programlanabilir IVR Yapısı                                       

Programlanabilir IVR yapısı ile Temel IVR ve Gelişmiş IVR ile yapılabilecek işlemlerin tamamının yanı sıra ilave entegrasyonlar yapılabilmektedir.

Temel işlevleri aşağıda listelenmiştir.

  • Temel IVR yapısı ile yapılabilecek işlemlerin tamamını sağlar.
  • Gelişmiş IVR yapısı ile yapılabilecek işlemlerin tamamını sağlar.
  • Tegsoft tarafından hatasız uygulama geliştirmeye imkan tanıyan IVR API platformunun kullanılmasına imkan tanır.
  • Java programlama dili sayesinde; kriptolu web-­‐service çağırma, Exchange, Active Directory -­‐ LDAP gibi protokollere ilişkin entegrasyonlar sağlar.
  • MSSQL, MYSQL, IBM DB2, Oracle gibi popüler veritabanlarına erişme ve entegrasyon yapma imkanı sağlar.
  • E-­‐Mail atma, Faks gönderme, SMS gönderme gibi gelişmiş iletişim kanallarının konuşma sırasında kullanılmasına imkan tanır.
  • Tuşlanan verinin doğrulaması, belirli bir formatta tuşlanması veya bir veritabanı vb. kanal ile kontrol edilmesine imkan tanır.
  • Zamana göre ya da gelen verilere göre yönlendirme farklı anons okuma gibi gelişmiş IVR özelliklerinin tümünün programlanması mümkündür.
  • Müşteri Temsilcisi ekranına Dosya Numarası, PNR Numarası gibi özel bilgilerin aktarılmasına imkan sağlar.
  • Dinamik menü oluşturma, müşteriye veya müşteri tipine göre farklı menüler sunup tuşlama değerlerine göre farklı yönlendirmeler yapmak gibi gelişmiş IVR teknolojilerini destekler.
  • Çağrı üzerinde bekletme, transfer etme, dış veya iç bir abone ile görüştürme gibi tüm kontrollerin hakimiyetine imkan tanır.
  • Tegsoft tecrübesi ile hazırlanmış bir çok örnek uygulama ile kolay programlamaya imkan sağlar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Artpro Uzmanı Şimdi Online
Mesaj Gönder
Bu site, size daha iyi bir tarama deneyimi sunmak için çerezler kullanmaktadır. Bu web sitesinde gezinerek, çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.

Taşındık!

YENİ ADRESİMİZ
Atatürk Bulvarı, Deposite İş Merkezi A1 Blok Daire 309 İkitelli Osb Mahallesi Başakşehir İstanbul

+90 (212) 438 01 11